Met een qr code het menu krijgen te zien?

Als alles volgens planning verloopt introduceert The Breda Group van Johanneke van Iwaarden, Guillaume de Beer en Freek van Noortwijk samen met Hidde Vloemans in mei een nieuw concept in de Foodhallen in Amsterdam west.
Vanaf mei kunnen de gasten van de Foodhallen in Amsterdam west niet alleen terecht bij Pita Kebab & Falafel van The Breda Group en Hidde Vloemans maar ook bij The Noodle Shop. Een geheel nieuw concept van de culinair creatieven Johanneke van Iwaarden, Guillaume de Beer, Freek van Noortwijk en Hidde Vloemans.

Noodle bar van de toekomst
De stand van The Noodle Shop belooft iets unieks te worden. Van Iwaarden licht toe: ‘’’We hebben onze inspiratie zowel voor het eten als voor de aankleding laten inspireren de plaats Hongkong. Bij de beleving staat technologie voorop. We willen een sfeer creëren zoals in de film ‘’Blade Runner’’, ook wel de ‘cyber punk style’ genaamd. Het is de noodle bar van de toekomst zeg maar. De setting is futuristisch, met stoommachines en schermen met bijpassende images. Er hangen scanners waarmee mensen met een qr code het menu krijgen te zien. Daarmee werken we ook meteen efficiënter. Maar we raken de gastvrijheid niet kwijt hoor!’’.

Robotisering
Voor Van Iwaarden is de grens van mogelijkheden nog lang niet bereikt. ‘’We kijken dus ook heel erg naar het buitenland, wat daar gebeurt. Wie weet komt er wel een soort robot op tafel, die je bestelling opneemt. In Japan hebben ze al robots die je gezelschap houden, dus de techniek is er! Ook raakten we geïnspireerd tijdens GRIF door Chris Miller van White Rabbit Fund. Daar hoorden we van een robot die poké bowls samenstelt. Maar je kan ook denken aan een wijntapsysteem maar dan één waarmee je contactloos kan betalen. Dat kan in de Foodhallen niet maar wie weet in een andere, toekomstige vestiging van The Noodle Shop.’’

Menu